El Ministeri de Salut japonès alerta sobre els efectes adversos de les vacunes

D’ençà de la mort de diverses persones a causa d’una remesa contaminada de dosis de Moderna, al Japó estan ben amatents a possibles efectes secundaris derivats de les vacunes contra la Covid-19. Va ser l’estiu passat quan s’aturà l’administració de fins a 2,6 milions d’injeccions d’aquest laboratori, després de detectar-se, en un dels lots, la presència de partícules metàl·liques que resultaren letals.

En atenció a aquests antecedents, les autoritats nipones realitzen un minuciós seguiment de les possibles conseqüències no desitjades del fàrmac. N’és bona prova d’això l’alerta formulada fa uns dies pel Ministeri de Salut, Treball i Benestar del govern japonès que, segons mitjans locals, advertia sobre l’elevat nombre d’efectes adversos que s’estaven registrant.

En concret, es destacava la preocupant quantitat de problemes cardíacs reportats després de sotmetre’s a la punxada. Múltiples episodis d’inflamació de miocardi atribuïts a les vacunes que utilitzen tecnologia d’ARN missatger (ARNm) i que també s’han comptabilitzat massivament a d’altres latituds. Els casos abunden, novament, en els homes més joves.

D’acord amb la informació publicada, des del passat 14 de novembre s’haurien registrat 81,79 incidents d’afecció cardíaca per cada milió d’habitants situats en la franja de 10 a 19 anys, vacunats amb dosis de Moderna. Entre la població major de vint anys la taxa seria de 48,76 casos per cada milió. L’executiu ja ha emès ordres als centres de salut dirigides a intensificar el monitoratge d’aquesta tipologia d’esdeveniments.

NHK WORLD-JAPAN
Contingut relacionat: