El passat dijous l’Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM), l’organisme italià que vetlla pel correcte funcionament del mercat i la competència, va anunciar la imposició d’una sanció de més de mil milions al conjunt de companyies del Grup Amazon que operen al país. L’agència considera que determinades accions dutes a terme pel gegant del comerç en línia haurien incorregut en pràctiques abusives.
Aprofitant l’aclaparadora quota de mercat que ostenta la marca, Amazon hauria vinculat els serveis prestats als venedors que operen a la seva plataforma a la utilització del seu propi servei logístic. D’aquesta manera, declinar l’ús de Fulfillment by Amazon (FBA), la infraestructura logística que pretén fer créixer el conglomerat de Jeff Bezos, deixava el venedor al marge dels canals i les campanyes que reporten major visibilitat i rendiment.
L’actuació d’Amazon perjudica indefectiblement la resta d’operadors logístics, tenint en compte la seva posició de domini. En termes globals, genera greus distorsions sobre la competència, element cabdal per a l’òptim funcionament del mercat i que beneficia proveïdors i consumidors, així com la societat en el seu conjunt. Els legisladors nacionals i comunitaris han establert disposicions per a protegir-la, com l’article 102 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, al qual remet el supervisor italià.