Prop d’un 40% de noruegues pateix trastorns menstruals després de vacunar-se

Poc després de l’inici de la campanya de vacunació massiva contra la Covid-19, va aparèixer un destacable nombre de testimonis de dones que declaraven haver presentat reaccions menstruals inusuals després d’haver rebut la injecció. El degoteig de casos no s’ha interromput en cap moment, a mesura que s’ampliava l’administració del fàrmac entre la població. La sospitada correlació entre els dos fenòmens ha estat finalment confirmada per l’Institut Nacional de Salut Pública (FHI) de Noruega.

La recerca inclou l’estudi de 60.000 noruegues entre els 12 i els 80 anys. A hores d’ara, els autors han avançat les primeres conclusions obtingudes, referides en concret a la franja d’edat de 18 a 30 anys. Fins a un 37,8% de les dones incloses en aquest grup van experimentar, com a mínim, algun trastorn menstrual després d’haver-se vacunat.

Sagnat més abundant; hemorràgies més duradores; distorsió en l’interval habitual entre períodes, sigui escurçant-lo o allargant-lo; flux intermitent; i una regla més dolorosa. Després de la primera dosi va incrementar-se la xifra d’incidència en totes aquestes tipologies d’alteracions sobre el període menstrual.

Amb posterioritat a l’administració de la segona dosi de la vacuna, l’augment d’episodis de cadascuna de les referides categories de trastorns va ser encara més pronunciat. Pot apreciar-se, de la mateixa manera, un major nombre de casos en els quals s’experimentà presència de dolor menstrual però amb absència de sagnat.

Contingut relacionat: