El risc de miocarditis és 133 vegades més alt després de rebre la vacuna d’ARNm, segons investigadors dels CDC nord-americans

Publicat a finals del passat mes de gener a JAMA Network, una recerca realitzada per investigadors dels Centres per al Control de Malalties (CDC) dels Estats Units, en col·laboració amb institucions universitàries i centres hospitalaris del país, revelaria que el risc de miocarditis després de sotmetre’s a una vacuna d’ARN missatger (Pfizer/BioNTech i Moderna) és 133 vegades superior respecte de les probabilitats habituals en la població.

Entre les conclusions de l’estudi, destaca que el grup més exposat a patir afeccions cardíaques derivades de la vacuna són els homes joves. L’anàlisi de més de 1.600 casos de miocarditis demostraria que entre menors de 30 anys, les probabilitats d’experimentar-la s’incrementen significativament a conseqüència de la injecció del fàrmac contra la Covid-19.

Caldria doncs tenir en compte aquestes variables a l’hora de considerar la conveniència d’administrar les vacunes d’ARNm de manera generalitzada. Esdevé especialment necessari aplicar la prudència en relació amb aquelles franges d’edat que presenten tasses anecdòtiques en el desenvolupament de quadres clínics greus per infecció de SARS-CoV-2, ja que són les més afectades pels successos d’inflamació cardíaca post vacuna.

A diferència de la voluntat institucional de restar-li importància a aquesta tipologia de reaccions indesitjades, els autors de la recerca recorden que es tracta d’una complicació greu. En aquest sentit, afegeixen que el 96% dels casos observats han comportat l’ingrés hospitalari del pacient.

Les dades objecte de l’estudi provenen del sistema de notificació VAERS, adscrit als CDC. A causa de la metodologia emprada per VAERS, eminentment passiva i basada en el processament d’incidents comunicats de forma voluntària, els investigadors assenyalen que la quantitat de casos i, per tant, la gravetat del problema, és probablement major.

Contingut relacionat: