L’hepatitis autoimmune figura entre els efectes adversos de les vacunes d’ARN missatger

A hores d’ara hi ha poques certeses al voltant del sobtat brot d’hepatitis infantil detectat a diversos punts d’Europa. Les alarmes s’han disparat al Regne Unit, on s’ha registrat un inèdit augment de casos en la població de menys de 16 anys.

Només a Anglaterra s’han comptabilitzat les darreres setmanes una seixantena d’infants i adolescents afectats per hepatitis aguda d’origen desconegut. A Escòcia, per la seva banda, s’ha informat de 10 hospitalitzacions de nens per aquest motiu.

Aquests pacients pediàtrics del Regne Unit han presentat diferents evolucions clíniques. Molts dels menors han requerit l’ingrés hospitalari i, en alguns casos, s’han hagut de sotmetre fins i tot a un trasplantament de fetge.

La preocupació és creixent i l’OMS n’ha decretat l’alerta sanitària internacional després de registrar-se brots similars fora de les illes britàniques. A l’estat espanyol s’han reportat els últims dies tres ingressos hospitalaris per hepatitis aguda severa d’infants menors de 7 anys.

El Centre Europeu per al Control i la Prevenció de Malalties (ECDC) investiga l’inquietant fenomen, destacant que el denominador comú és que se n’ignora l’origen. En cap dels casos detectats s’hi ha trobat cap dels patògens que acostumen a provocar aquesta malaltia: els virus de l’hepatitis A, B, C, D i E.

Malgrat el desconcert que regna entre la comunitat mèdica, que encara no ha pogut determinar-ne la causa, els mitjans que se n’han fet ressò han acompanyat les informacions amb una afirmació sorprenentment rotunda: es descarta per complet qualsevol vincle amb la vacuna contra la Covid-19.

Els símptomes que han presentat amb major freqüència els pacients pediàtrics afectats pel recent brot són malestar general, dolor abdominal, nàusees o icterícia. Les analítiques practicades mostraven un elevat nivell de transaminases, responsable de la coloració groguenca de la pell.

Els anteriors signes són comuns en casos d’hepatitis autoimmunitària. Aquesta patologia s’inclou dins el llistat d’efectes adversos de les vacunes d’ARN missatger. Juntament amb altres malalties hepàtiques, figura com a possible conseqüència indesitjada en la documentació de Pfizer, que el fabricant pretenia mantenir en secret durant 75 anys.

Contingut relacionat: