Zuckerberg admet que Facebook bloquejà informacions desfavorables a la candidatura de Biden per indicació de l’FBI

En poc més de dos minuts, Mark Zuckerberg revela fins a quin punt l’accés de la ciutadana a una informació lliure està condicionat pels grups de poder. Durant la seva participació en l’exitós podcast de Joe Rogan, el fundador de Facebook ha exposat la maniobra amb què, la tardor de 2020, es neutralitzà la difusió de notícies veraces i d’interès públic, per tal que es produís un determinat resultat electoral.

Segons Zuckerberg, l’equip que administra la xarxa social va ser advertit per l’FBI que les revelacions sobre el contingut de l’ordinador portàtil del fill de Joe Biden eren part d’una operació de desinformació de la intel·ligència russa, adreçada a interferir en les eleccions presidencials en què el demòcrata concorria com a candidat.

Arran de la comunicació rebuda de l’agència federal, la plataforma procedí a bloquejar les publicacions referides a arxius extrets del dispositiu de Hunter Biden. La informació era certament sensible. S’incloïen correus electrònics que el vinculaven en obscurs negocis, així com en trames de tràfic d’influències a Ucraïna que, fins i tot, esquitxaven el pare, l’actual president dels Estats Units.

Els mitjans de comunicació convencionals, per la seva banda, no només no se’n feren ressò, sinó que, en col·laboració amb els autoproclamats verificadors, titllaren de falses les filtracions. Tot i l’existència de material gràfic explícit, que relacionaven de forma flagrant el fill de Joe Biden amb el món de la droga i la prostitució, l’establishment mediàtic segrestà deliberadament la informació per no perjudicar les expectatives electorals del demòcrata. Dos anys després, Facebook reconeix que participà d’aquesta campanya per a silenciar l’escàndol.

Així doncs, s’evidencia l’elevada facilitat amb què pot dirigir-se l’opinió pública i subvertir els processos democràtics. S’hi veuen implicades des d’una agència pública d’investigació criminal que opera sota finalitats polítiques, fins a companyies digitals que aprofiten la seva immensa quota de mercat per a anul·lar el dret de les persones a informar i ser informades. Tot plegat incorporant l’abús del concepte de “desinformació” i distorsionant-lo a voluntat per a censurar i deslegitimar la dissidència.

Contingut relacionat: