Musk posa fi a la política de contingut sobre la Covid-19 amb què Twitter eliminà 100.000 publicacions i 11.000 comptes d’usuari

Després de reestructurar profundament la plantilla, provar noves funcionalitats i explorar mètodes de monetització alternatius, Elon Musk pot presumir d’estar complint amb un dels grans objectius amb què embolcallà la seva adquisició de Twitter: restablir la llibertat d’expressió a la plataforma.

Més enllà de permetre el retorn de Donald Trump a la xarxa, destaca la supressió de la política sobre “informació enganyosa” relacionada amb la pandèmia de la Covid-19. De fet, aquest tipus de moderació ja no s’aplica des del passat 23 de novembre, segons un informe publicat les darreres hores per la companyia.

D’aquesta manera, es posa fi a la deriva seguida la plataforma d’ençà de principis de l’any 2020 que, a través de successives actualitzacions en les condicions d’ús, ha anat endurint les pràctiques de revisió de contingut, especialment vinculat a la crisi sanitària.

Les xifres parlen per si soles i, en virtut d’aquesta política, s’eliminaren gairebé 100.000 publicacions i se suspengueren més 11.000 comptes d’usuari. L’aplicació del sistema de moderació vigent fins fa pocs dies, provocà que els administradors de la xarxa arribessin a censurar reputats científics que expressaren dubtes envers la narrativa oficial.

Contingut relacionat: