Pocs dies després que el cinèfil de capçalera de Catalunya Ràdio expressés públicament el seu desig perquè “Sound of Freedom” fracassés a les sales, la pel·lícula sobre el tràfic d’infants aconseguia la tercera posició en termes de recaptació al conjunt de cinemes de l’Estat.
D’acord amb les xifres publicades pel Ministeri de Cultura i Esport espanyol, va ser el cap de setmana del 20 al 21 d’octubre quan la cinta nord-americana entrà al top 3 de pel·lícules amb major facturació del moment, només per darrere de l’última superproducció de Martin Scorsese i Leonardo DiCaprio i per la nova adaptació cinematogràfica de l’exitosa sèrie d’animació infantil PAW Patrol.
De fet, durant els tres caps de setmana que “Sound of Freedom” porta a la cartellera, mai no ha baixat del sisè lloc dins aquest rànquing, desbancant fins i tot l’enèsima entrega de la franquícia de “L’Exorcista”. Segons les últimes dades conegudes, la recaptació acumulada per “Sound of Freedom” a nivell estatal ja supera els dos milions d’euros.
Aquesta fita té encara més valor si es tenen en compte tots els entrebancs que la cinta dirigida per Alejandro Monteverde i protagonitzada per Jim Caviezel ha hagut d’afrontar. Hollywood li girà l’esquena des del primer moment, Disney l’abandonà durant anys en un calaix després d’haver-ne adquirit els drets i plataformes com Netflix o Amazon Prime es neguen a incloure-la a llurs catàlegs.
Sorprèn la furibunda animadversió que desperta al si de la indústria cinematogràfica una producció basada en fets reals i que exposa la xacra social del tràfic infantil. Una aversió que, amb motiu de l’estrena a casa nostra, es contagiava tant a Alfons Gorina, crític de cinema de referència a la ràdio pública catalana, com als micròfons del programa Via Lliure de RAC1. Malgrat tot, “Sound of Freedom” continua sent un èxit de públic arreu on es projecta.