A través d’un seguit de publicacions a les xarxes socials, el Front Nacional de Catalunya (FNC) ha declarat aquest dimecres la voluntat del partit de posar fi a la inclinació “globalista i progre” present al Departament d’Educació.
Els últims mesos s’ha obert un debat entorn de possibles modificacions curriculars que, per una banda, abaixarien el nivell d’exigència dels alumnes i, per l’altra, reduirien el pes de determinades matèries.
En paral·lel, la comunitat educativa catalana entomarà el curs vinent sota el nou marc lingüístic que, fruit d’un acord parlamentari, cerca complir amb les resolucions judicials que exigeixen quotes mínimes de castellà, sense haver de desmantellar per complet el model d’immersió vigent. O, en qualsevol cas, que no ho sembli.
Per si això no fos suficient, els canvis de calendari aprovats per la Conselleria han mobilitzat una part important de docents, provocant la convocatòria de diverses jornades de vaga. El professorat crític amb la gestió del conseller Josep Gonzàlez Cambray, també reivindica l’estabilització de les plantilles per tal d’eliminar l’abús de temporalitat que arrossega l’administració.
Enmig de totes aquestes polèmiques, el Front Nacional de Catalunya (FNC) ha volgut posar l’accent en la importància d’un correcte assoliment de coneixements per part de l’alumnat. La formació política reclama un ensenyament rigorós que, especialment a la branca de les ciències socials, defugi de la distorsió generada per certs plantejaments ideològics.
La influència exercida per part de determinats col·lectius es veu reflectida als itineraris escolars. Catalunya no és aliena a la moda woke i les aules del país són objecte de colonització pels qui volen imposar la seva particular agenda política i cultural.
Assignatures com Història o Filosofia són propenses a patir aquesta mena de condicionaments. S’hi introdueixen plantejaments socials contemporanis que deformen el context dels fenòmens, en detriment d’una adequada comprensió.
Per mitjà del seu compte a Twitter, el FNC lamenta que s’expliquin “els processos socials de forma simplificada, empobridora i mandrosa”, renunciant al rigor i a l’excel·lència. Al mateix temps, ha criticat la manca d’un enfocament centrat en Catalunya.
🔷Els nostres alumnes surten del batxillerat amb uns coneixements de Geografia i d’Història Medieval i Moderna de Catalunya ínfims i subsidiaris del punt de vista castellà.
— Front Nacional de Catalunya (@FNCatalunya) April 20, 2022
El FNC desactivarà el biaix globalista i 'progre' del Departament d'Educació.
No es poden explicar ⬇️ pic.twitter.com/QBlov2QPeK